Tarrington House BM2600-modellen, også kaldet ALASKA BM2600, er i form af en masse kloner fra andre producenter, der adskiller sig i panelernes model og farve, men med samme udseende.
Brødmaskinen arbejdede i cirka 9 måneder i aktiv tilstand. Derefter begyndte fremmede lyde at dukke op, når de æltede dejen. Først knirkende og snappende, og derefter et direkte bank og ridser. Metalspåner dukkede op i bagekammeret og under brødmaskinen, og kronen på mixerdrevet dinglede mærkbart. På skovdrevet dukkede riller op fra kronbladets kronblade, som, når de var skæv, blot tørrede kontaktstedet.
Årsagen til dette er ødelæggelsen af kobber-grafitbøsningen i mixerdrevet. Det var umuligt at fortsætte med at bruge brødproducenten - ikke kun var der en forfærdelig rumling under arbejdet, mekanismen, både brødmaskinen og spandene, blev hurtigt ødelagt. Selve brødproducenten fungerede som den skulle, så spørgsmålet om at udskifte det blev ikke engang rejst. Problemet er rent mekanisk, og det er ikke svært at løse det.
Det første forsøg var at dreje ærmet 180 grader, den ubearbejdede side. Denne beslutning retfærdiggjorde imidlertid ikke sig selv. Det lykkedes mig at bage 8 brød, hvorefter bankingen genoptog. Og ærmeudbyttet var endnu stærkere. Derfor, når der opstår et problem, anbefaler jeg ikke engang at prøve at gøre dette, kun en komplet erstatning.
For at komme til ærmet skal du adskille brødproducenten helt. Der er ikke noget kompliceret i dette, men selve processen er ikke indlysende steder og uden at kende funktionerne kan du bryde noget. Denne vejledning indeholder en trinvis proces til adskillelse og udskiftning af bøsningen.
Først skal du fjerne topdækslet. For at gøre dette skal du lirke fikseringspladen med en skruetrækker:
Og vi fjerner det:
Fjern dækslet:
Derefter skrues forsigtigt de 8 skruer i kassen ud i bagningsområdet, mens belastningen på varmeelementet undgås, som kan sprænge. Nogle af skruerne kan nås med en stjerneskruetrækker mellem varmeelementet og væggen. Men hvis skruetrækkeren ikke passer igennem, og der kræves kraft til at bøje varmeelementet, er dette ikke nødvendigt. Bedre at komme tæt på siden i en vinkel. I nogle tilfælde kan det i stedet for en stjerneskruetrækker være mere praktisk at bruge en flad:
Vi skruer af varmeelementets støtte:
Vend brødmaskinen og skru de 5 skruer, der fastgør bunddækslet, ud:
To centrale tre-sidede skruer:
Hvis en passende skruetrækker ikke er tilgængelig, kan de fjernes med en flad skruetrækker med passende bredde:
Efter at skruerne er løsnet, løsnes bunddækslet ikke. Den hviler på låse, som er svære at nå udefra. Vi vender komfyren tilbage og lirker det udskruede hus på bagningszonen i den øverste del, løfter den forsigtigt op og prøver ikke at røre ved varmeelementet. For at gøre huset let at trække ud er det vigtigt at undgå forvridninger. Når kroppen hæves ca. 2/3 af højden, sidder den fast. Årsagen er skruen til fastgørelse af varmeelementets keramiske understøtning. Du behøver ikke at skrue den af, du skal bare trykke på kroppen på skruens placering, så den passerer gennem plastforseglingen:
Når kroppen af bagningsområdet er fjernet, får vi adgang til låsene indefra. Løft denne side af brødmaskinen med 2-3 cm, klem låsene med en flad skruetrækker. For at fjerne dækslet er det normalt nok at klemme 2-3 låse:
Før du fjerner sagen, er det nødvendigt at afbryde båndkablet fra den elektroniske enhed og ikke beskadige det. For at gøre dette skal du forsigtigt flytte brødmaskinens krop fremad og undgå at trække toget. Dette letter adgangen til stikket. Du skal afbryde det brede hvide stik, den to-leder ene til højre er en termisk sensor, du behøver ikke røre ved den. Stikket har en lås i den midterste del, du kan lukke den af med en flad skruetrækker og skub forsigtigt stikket af.Når låsen er kommet ud af rillen, kan stikket fjernes ved forsigtigt at ryste den eller let binde den med en skruetrækker til højre og venstre:
Efter frakobling af stikket kan huset fjernes:
Skru de 7 skruer vist af pilene, der fastgør bunden til bunddækslet. Det er ikke nødvendigt at skrue resten af skruerne af:
Løft basen, og placer den på siden. Samtidig er det vigtigt ikke at tillade belastning på varmeelementet; brædderammen kan bruges som støtte:
Forresten, hvis nogen ikke er tilfredse med ledningens længde, kan den fra denne position bekvemt og uden problemer ændres til en længere.
Vi skubber bæltet fra remskiven indad:
Vi drejer remskiven og fjerner bæltet:
For at fjerne remskiven skal du skrue møtrikken af med 8, fjerne grover og skive. Hvis det samtidig ikke er muligt at fjerne remskiven fra akslen, skal du fjerne den med en flad skruetrækker. Et vigtigt punkt: du er nødt til at lirke basen nær aksen. Læn dig ikke på remskivens kant, den kan knække. For at gøre dette skal du indsætte en flad skruetrækker og dreje og skubbe remskiven fra akslen:
Fjern remskiven. Det er vigtigt ikke at miste den rektangulære skive, som kan springe ud:
Akslen er sikret med en låseskive. Bør det forsigtigt af med en skruetrækker, hold det med den anden hånd, da vaskemaskinen kan springe ud og gå tabt:
Der er en plastskive under proppen, fjern den. Aksen kan nu fjernes:
Fra siden af bagningsområdet skal du skrue de tre skruer, der fastgør skovlen, og fjerne holderen:
Ærmeparametre: ydre diameter 12 mm, indre diameter 8 mm, længde 14 mm. Sædelængde - 12mm:
Jeg nægtede at erstatte den med en lignende ærme. Efter et stykke tid falder det fra hinanden på samme måde. Derfor blev en nåleleje med de samme parametre valgt. Et vigtigt punkt: Da basen er duralumin, skal lejet have en ydre ring. Et rullebur fungerer bare ikke. Det var ikke muligt at finde lejer med en længde på 14 mm, der er kun 12 mm. Men sædet er 12 mm, så dette leje vil gøre. Jeg bestilte det på Ebay. Lejet blev valgt envejs med rotation i en retning. Det stopper i den modsatte retning. Generelt anbefaler jeg ikke lejer af denne type, der kan være problemer med at fjerne skovlen, selvom det i mit tilfælde ikke er tilfældet: skovlkanten har nok frit spil til at dreje den. Men hvis der ikke er andre lejer, vil dette også gøre.
For at presse muffen ud skal du tage en prøve eller en passende stift med en diameter på 10-11 mm. Opdelingen understøttes af en stump ende. Ærmen presses ud med lette slag fra en hammer. Ingen grund til at banke, basen kan sprænge.
Lejet trykkes på samme måde. Hvis den er ensidig, skal du overholde mikserens rotationsretning. Sædet kan smøres for at lette presningen. Når du trykker den ind, er det vigtigt ikke at forskyde lejet.
Inden akslen monteres, er lejet smurt. Jeg valgte SHRUS-4 fedt, da enheden er fyldt. Du skal ikke være bange for, at ikke-madfedt ikke er det værd. Lejet er placeret under bagningsområdet, der er ingen stærk opvarmning der, og det kommer ikke i kontakt med brød på nogen måde. Og fabrikssmøringen af bøsningen er ens der.
Samlingen udføres i omvendt rækkefølge: akslen er installeret, sikret med en låseskive. For at gøre dette påføres skiven simpelthen på åbningen og presses let. en remskive placeres og strammes med en møtrik. Bæltet sættes på som dette: Først trækkes det over remskiven, derefter sættes motorhjulet på, på den ene side kastes det over den store remskive og drejes forsigtigt. Derefter strammes bundskruerne. Glem ikke stikket til den elektroniske enhed, når du installerer sagen. Efter tilslutning af stikket sættes huset på plads og klemmes på plads. Skruerne i den nederste del strammes. Derefter sænkes bagdækslet forsigtigt ned. Der er to punkter med ham: I begyndelsen af drejningen skal du trykke på det sted, hvor varmeelementet er fastgjort. Sænk det derefter meget forsigtigt for ikke at beskadige varmeelementet. Derefter justeres hullerne, og 8 fastgørelsesskruer strammes.Fastgørelsen af varmeelementstøtten er snoet. Coveret er sat på.
Efter installation af lejet har brødproducenten arbejdet med succes i flere måneder, indtil videre er der ingen problemer.